Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Σχόλιο για τα θέματα Βιολογίας Γενικής Παιδείας 2011


Δεν ξέρω πόσοι από εσάς είδατε τα θέματα Βιολογίας, εγώ πάντως που τα είδα από πρώτο χέρι το προηγούμενο Σάββατο, έφριξα. Ήμουν στην εξέταση των φυσικώς αδυνάτων (η εξέταση των παιδιών με δυσλεξία ή άλλες μαθησιακές δυσκολίες), όπου οι μαθητές αυτοί γράφουν κανονικά τα θέματα και αμέσως μετά εξετάζονται προφορικά και βαθμολογούνται επιτόπου από τους βαθμολογητές. Στην εξέταση αυτή λοιπόν πρέπει οι καθηγητές που έχουν οριστεί για προφορική εξέταση, με το που θα δοθούν τα θέματα στους μαθητές, να ξεκινήσουν να τα διορθώνουν και να μοιράσουν τις μονάδες ανάλογα με την απάντηση, έτσι ώστε όταν οι μαθητές είναι έτοιμοι για την προφορική τους εξέταση, να μπορούν και οι καθηγητές να βαθμολογήσουν σωστά. Σας διαβεβαιώνω ότι ΟΛΟΙ μας, από όλες τις επιτροπές βαθμολογητών που έχω μιλήσει προσωπικά, είχαμε προβλήματα με τη βαθμολόγηση: 1) οι απαντήσεις των θεμάτων ήταν τεράστιες και οι μονάδες δεν έφταναν για να καλυφθούν οι απαντήσεις, 2) ήταν ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ τα θέματα, με αποτέλεσμα οι μαθητές να γράφουν ατελείωτα κατεβατά ή να μιλάνε για μισή ώρα στη δική μας περίπτωση, 3) το τελευταίο θέμα με το διάγραμμα ήταν εντελώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ, γιατί μπέρδεψε πολλούς!!! Επειδή είμαι και στη βαθμολόγηση των γραπτών, η συντριπτική πλειοψηφία έχει χάσει τελείως το θέμα αυτό, δηλαδή 10 μονάδες πήγαν στα σκουπίδια... και το δυστυχές είναι ότι υπήρχαν καλοί μαθητές που είχαν γράψει τέλεια όλα τα προηγούμενα θέματα και την πάτησαν στο διάγραμμα. Είναι ντροπή για το εκπαιδευτικό μας σύστημα αυτή η κατάσταση. Δεν ξέρω ποιοι ήταν αυτοί που έβαλαν τα συγκεκριμένα θέματα ούτε ξέρω για ποιο λόγο δεν δημοσιοποιούνται ποτέ τα ονόματα της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων. Αυτό για το οποίο είμαι σίγουρη όμως είναι ότι δεν ήταν καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σε αυτό συνηγορούν πολλοί συνάδελφοί μου και πιστέψτε με, ΟΛΟΙ οι Βιολόγοι που διδάσκουμε σε σχολεία, αγανακτήσαμε με τα φετινά θέματα της Βιολογίας. Πλέον είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει οργανωμένο σχέδιο για την υποβάθμιση της επιστήμης μας, ακόμα κι αν είναι η επιστήμη του παρόντος και του μέλλοντος, ακόμα κι αν είναι η νούμερο 1 επιστήμη στο εξωτερικό. Οι ανεγκέφαλοι του Υπουργείου αγρόν αγοράζουν.
Το πρόβλημα όμως είναι ότι αυτοί που την πληρώνουν τώρα είναι οι μαθητές. Ως πότε; Πότε θα ξυπνήσετε μαθητές και γονείς και πότε θα καταλάβετε τι πάει να γίνει σε αυτή τη χώρα;;;;; Όταν θα σας έχουν αφαιρέσει κάθε δυνατότητα σκέψης και κρίσης θα είναι φοβάμαι πολύ αργά..
Θα επανέλθω με σχόλιο για τη Βιολογία Κατεύθυνσης, αφού διορθώσω μερικά γραπτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου