Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011

Πώς το παιχνίδι βοηθά την επιστήμη!!

Το διαδικτυακό παιχνίδι Foldit είναι κάτι που χρειάζεται τη φαντασία του κάθε ανθρώπινου μυαλού.  Σκοπός του παιχνιδιού είναι κάθε φορά να αναδιπλώνετε πρωτεΐνες, οι οποίες σχετίζονται με το AIDS, αλλά και με άλλες παθήσεις. Η διαδικασία είναι πολύ απλή και αυτό που θέλουν οι επιστήμονες, τους οποίους και βοηθάτε, είναι η μοναδική σκέψη ή μοναδική λύση αν θέλετε, του κάθε μυαλού.
Και αυτό πέτυχε! Παίκτες ανακάλυψαν την τρισδιάστατη δομή μιας πρωτεΐνης του ιού HIV που είναι υπεύθυνος για το AIDS και μάλιστα έγινε και σχετική δημοσίευση σε επιστημονικό περιοδικό. Να ένας τρόπος να βοηθηθεί η επιστήμη της Βιολογίας από την Πληροφορική. Οι δύο πιο σημαντικές επιστήμες του 21ου αιώνα, οι οποίες όμως από το Υπουργείο Παιδείας μας δεν θεωρούνται σημαντικές και έχουν συμπεριληφθεί ως μαθήματα επιλογής στο "Νέο Λύκειο"...

4 σχόλια:

  1. Γειά σου Ειρήνη,
    λες: "Οι δύο πιο σημαντικές επιστήμες του 21ου αιώνα" είναι μάλλον η εποχή της βιολογίας και της πληροφορικής. Αυτό που ζούμε τώρα, θα το ονομάζουν "η τεχνολογική επανάσταση του 21ου αιώνα ... και εδώ, στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας, χαμπάρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεια σου Ιωάννη, ακριβώς όπως τα λες είναι δυστυχώς. Και ας μην πιάσουμε και το θέμα της εξέλιξης που την έχουν ξορκίσει από το ελληνικό σχολείο! Εδώ οι Βιολόγοι δεν έχουν δουλειά, τους αναγκάζουν σε μεγάλα κέντρα βιοχημικών αναλύσεων να κάνουν αιμοληψίες, κάτι που είναι ΠΑΡΑΝΟΜΟ, στα φροντιστήρια ΔΕΝ θα υπάρχουν σε δύο χρόνια με το "Νέο Λύκειο", εμείς στη δημόσια εκπαίδευση δεν ξέρουμε αν θα έχουμε οργανικές και κατά τα άλλα ζούμε στην εποχή της Βιολογίας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΣΤΡΑΤΑΚΟΥ1 Οκτωβρίου 2011 στις 11:18 μ.μ.

    ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΜΟΝΟ ΜΕ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΧΗΜΕΙΑ Ή ΦΥΣΙΚΗ. ΞΕΡΕΤΕ ΕΑΝ ΙΣΧΥΕΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΜΟΝΟ 7 ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ 2ης ΑΝΑΘΕΣΗΣ; ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γεια σου Ευαγγελία! Κι εγώ σε μικρό Γυμνάσιο της επαρχίας είμαι και συμπληρώνω με γεωγραφίες και το διπλανό λύκειο. Ο διευθυντής μου λέει ότι δεν υπάρχει τέτοιο όριο, προέχει η συμπλήρωση ωραρίου.Αν ξέρει κάποιος άλλος συνάδελφος, ας μας πει. Όσο για την εξέλιξη, από εμάς εξαρτάται πώς θα γίνει. Εγώ προσωπικά τη διδάσκω αμέσως μετά το 1ο Κεφ. στη Γ Γυμνασίου και φυσικά με περισσότερες λεπτομερειες από το βιβλίο. Δοκίμασέ το, έχω και σχετικά αρχεία Powerpoint κτλ. στην ενότητα εξέλιξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή